Kakor!

Nu är jag nyss hemkommen från en supertrevlig tjejfödelsedagsmiddag hos Jenny.
Det är alltid lite sådär med sockervärdena på middagar men det får man ju ta då och då men nu har jag precis mätt mig före läggdags och, wiihoo, 10.3 jeeej!!
Jag låg ganska högt före efterrätten så jag tog i rätt rejält med insulin där och det var ju bra!!
Annars tar jag ofta fel antal enheter till "onyttigt" för det känns så bakvänt att behöva ta dubbelt så mycket till en ynka kanelbulle som till en hel middag liksom. Jag förstår ju definitivt varför men ändå... I'm learning i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Inspirerande att läsa din blog, jag hade varit totalt fast om jag varit ung med diabetes. Du verkar verkligen bli en riktig expert! och ja det är väl bara att inse hur mycket socker det är i en pytteliten kanelbulle.... suck! Fast man önskar att det vore det hälsosammaste valet=)

2012-04-23 @ 11:20:57
URL: http://theresenewzealand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0